برای یک طراح سایت و یا یک صاحب کسب و کار اینترنتی دیده شدن در اولین صفحه جست و جو گوگل یک مرحله مهم از رشد و توسعه کسب و کار به شمار می آید.
کاربرد سئو چیست؟
یک سایت به صفحه اول موتور جست و جو نمی آید، مگر اینکه یک سری استانداردهای حیاتی فنی و محتوایی را به صورت کاملا هوشمندانه و حرفه ای به اجرا درآورد. بهینه سازی وبسایت از منظر محتوا و اصول فنی یک قدم بسیار مهم در مسیر موفقیت سایت در دهکده جهانی وب است.
عبارت سئو (SEO) به اختصار از Search Engine Optimization استخراج شده و به معنای بهینه سازی موتور جست و جو می باشد. حال سوال اصلی اینجاست: چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟
مرحله اول: بررسی جز به جز صفحات، لینک ها، مقالات و سایر مطالب سایت از منظر کیفی و فنی
مرحله دوم: اصلاح و بهینه سازی مطالب پایه سایت
مرحله سوم: آنالیز رقبا و هم صنفی ها و بررسی جایگاه آن ها در کاوش های موتور جست و جو
مرحله چهارم: تولید محتوای سئو شده هوشمندانه با توجه به استانداردهای هوش مصنوعی موتور جست و جو
مرحله پنجم: تکرار و تکرار و تکرار تولید محتوا برای رشد تدریجی و کسب جایگاه بهتر
البته وجود یک سئو کار متخصص در تمامی مراحل سئو سایت برای رسیدن به نتیجه حرفه ای، بسیار مهم است.
کلمات کلیدی در سئو
فرایند سئو، برای بالابردن رتبه سایت در گوگل انجام می شود. یک سئو کار ماهر در مرحله اول کلمات کلیدی در سئو را شناسایی می کند. برای یافتن این کلمات از ابزارهای سئو گوگل و وبسایت هایی مانند keywordtool.io ، thehoth.com ، keyword planner و ... استفاده می شود. در ادامه به بررسی توان و رتبه رقبا در گوگل براساس کلمات کلیدی می پردازد تا میزان سختی سئو سایت مشخص شده و بتواند استراتژی تولید محتوای سئو شده برای افزایش رنک سایت را تنظیم کند. الگوریتم های سئو تا حدودی پیچیده هستند و وجود یک سئو کار حرفه ای مسلط به قوانین سئو در کار سرعت موفقیت را چند برابر می کند.
سئو داخلی و خارجی چیست؟
سئو و بهینه سازی وبسایت به چارچوب تولید محتوای درون سایت محدود نمی شود. یک سئوکار و متخصص سئو، قواعد بهینه سازی و ارتقا رنک سایت را در دو حالت سئو داخلی و سئو خارجی پیاده سازی می کنند.
سئو داخلی یعنی تمام اقداماتی که درون سایت خودمان برای بهینه شدن و تطبیق سایت با الگوریتم های سئو گوگل انجام می دهیم. به عنوان مثال رعایت نسبت کلمات کلیدی استفاده شده در یک مقاله به نسبت کل کلمات مقاله؛ و یا انتخاب کلمات مناسب بر اساس کلمات کلیدی جست و جو شده در گوگل.
سئو خارجی یعنی استفاده از سایر ابزارهای بیرون از وبسایت خودمان برای اعتبار بخشیدن و معرفی وبسایت خود به دیگران، به خصوص موتور جست و جوی گوگل. به طور مثال ایجاد کانال در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام برای معرفی سایت؛ و یا استفاده از مقالات سایت خود در سایت های پربازدید دیگر مانند یوتیوب و ... و رفرنس دهی به سایت خود برای بالا رفتن رنک سئو سایت در گوگل.
سئو کلاه سیاه چیست؟
زمان می برد تا یک وب سایت به صورت ارگانیک در رتبه های بالا در نتایج قرار گیرد، اما برخی از شرکت ها نمی خواهند برای دیدن سایت های خود در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو مدت زیادی منتظر بمانند. آنها روش هایی را می خواهند تا سریع تر به نتایج دلخواه خود برسند و از تاکتیکهایی با عنوان سئو کلاه سیاه استفاده میکنند تا از طریق ابزارهای غیراخلاقی رتبه بالاتری کسب کنند.
موتورهای جستجو راهنمایی هایی را تنظیم کرده اند که باید برای ارتقای رتبه خود از آنها پیروی کنید. سئو کلاه سیاه تلاش می کند تا با تقلب در این سیستم، این دستورالعمل ها را دور بزند.
فست سئو با ماهان هوش فن آور
سئوسازی و ارتقا سئو سایت یکی از خدمات حرفه ای و هوشمند ماهان هوش فن آور به شمار می آید. در فرایند سئوسازی، متخصصین سئو ماهان هوش فن آور، با به کارگیری از ابزارهای هوشمند، کلیدی ترین کلمات را برای ارتقا سریع سئو سایت شما به کار می گیرند. ابزارهای هوشمند ما بر اساس الگوریتم های سئو گوگل طراحی شده اند و با کمک سئوکارهای ماهر ما در زمانی کوتاه دیده خواهید شد. در ادامه با پشتیبانی SEO به صورت مستمر در کنار شما خواهیم بود تا نه تنها جایگاه خود را در گوگل از دست ندهید بلکه همواره بالاتر از رقبا دیده شوید.