مقالات آموزشی

مطالعه مقالات نوشته شده در زمینه فناوری و بهینه سازی

Optimization یا بهینه سازی یعنی چه؟

انسان ها دوست دارند همیشه و همه جا بهترین باشند. این میل درونی، مفهوم بهینه سازی را به وجود آورده است. در واقع از آنجایی که "بهترین" و بی نقص شدن کاری تقریبا غیرممکن است با مفهوم بهینه ما در تلاش هستیم تا به وضعیتی رضایت بخش تر از شرایط فعلی دست پیدا کنیم.

بهینه سازی در طراحی و تولید

فرآیند بهنیه سازی سیستم های تولید

بهینه سازی و بهبود بخشیدن فرآیند در همه ابعاد زندگی ما وجود دارد. چه در کارهایی که تماما توسط انسان ها و بدون حضور ماشین انجام می شود، مثل مشاوره و چه در کارهایی که تماما توسط روبات ها یا دستگاه های ماشینی هوشمند انجام می شود مثل پرینت سه بعدی یا محاسبات پیشرفته کامپیوتری.

بهتر است بدانید : مقاله تعریف یادگیری ماشین یا Machine Learning

بیایید مفهوم بهینه سازی را در مثالی با هم واکاوی کنیم :

فرض کنید شما یک کشاورز هستید. در زمان مشخصی از سال بذر گندم را در زمین زراعی خود می کارید و با سیستم سنتی غرقابی به آبیاری می پردازید. در بهار محصولات شما آماده برداشت می شوند و با چند دستگاه کمباین گندم ها را درو کرده و به سیلوهای نگهداری ارسال می کنید. این یک فرایند کلی از کشت محصول شما بود. حال می خواهیم با بهینه سازی، درآمد خالص شما را افزایش دهیم.

اطلاعات بیشتر : تفاوت هوش مصنوعی و برنامه نویسی

 

بهینه سازی مصرف آب در کشاورزی

بهینه سازی مصرف آب در کشاورزی

همچنین بخوانید : راهنمای هوشمند سازی خانه

در مرحله اول به شناسایی پارامترها و مولفه هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در میزان محصول نهایی و هزینه های جاری شما تاثیرگذار هستند می پردازیم. به طور مثال: میزان و نحوه آبیاری، زمان آبیاری، میزان حاصلخیزی خاک، زمان کاشت و برداشت و یا حتی نحوه انتقال به سیلو و فروش محصول، همگی در میزان درآمد خالص شما تاثیرگذار هستند. اگر با کمی تغییر، هر کدام از پارامترهای ذکر شده را به گونه ای بهبود ببخشیم که منجر به افزایش درآمد خالص شما شود یعنی ما در امر بهینه سازی موفق بوده ایم.

مطالعه بیشتر : اینترنت اشیا IOT چیست

بهینه سازی فرآیند تولید

پس به طور کلی بهینه سازی یعنی بالا بردن راندمان سیستم شما. در جریان یک فرآیند بهینه سازی و ارتقا سیستم ما از یک سو به دنبال کم کردن و به حداقل رساندن عواملی همچون هزینه ها، زمان اجرا، نیروی انسانی درگیر و چالش های اجرایی کار هستیم و از سوی دیگر به دنبال رشد و ارتقا نتایج نهایی فرایند، کیفیت محصول نهایی، موفقیت بیشتر در بازار و در ادامه رشد و افزایش درآمد خالص خود هستیم.

بیشتر بدانید : فناوری دیپ فیک Deep Fake چیست؟

برنامه ی بهینه سازی ما در راستای پیشبرد اهداف شما است. ما با قابلیت هوش مصنوعی، بهینه سازی پیشرفته را بر روی ساختار سازمانی شما اعمال می کنیم تا علاوه بر بالا بردن کیفیت، بتوانیم درآمد شما را نیز بالا ببریم.

ما در ماهان هوش فن آور فرآیندهای بهبود و بهینه سازی را با شناسایی و مطالعه دقیق سیستم شما، داده کاوی و مدلسازی فرایند با برنامه ها و روبات های هوشمند و دقیق انجام می دهیم و در ادامه بهینه ترین مدل برای بهبود عملکرد سیستم و افزایش درآمد خالص شما ارائه می دهیم.

شاید بخواهید بدانید : خطر هوش مصنوعی در زندگی آینده انسان

ماهان هوش فن آور، هوشمندتر از انسان و سریع تر از زمان

مطالعه آزاد : منظور از فست سئو seo چیست و چه کاربردی دارد؟

logo mahanai

دریافت خبرنامه